Leveransinformation

Alla varor säljs och är klassificerade enligt beteckningen ”Elektronisk mjukvarunerladdning” och blir levererade direkt till kundens e-postadress. Vid ”Elektronisk mjukvarunerladdning” har vi en leveranstid på 24 timmar – normalt får du ett e-postmeddelande med mjukvarulicenser och en nerladdningslänk inom 10-15 minuter. Om licensen i fråga däremot inte finns på lager måste vårt system beställa detta, vilket normalt tar några timmar. För säkerhetsskull uppger vi en leveranstid på 24 timmar – det ger oss även möjligheten att reagera om det uppstår problem med beställningen. Det kan hända att leveranser inte kommer fram inom 24 timmar på grund av leverantören, restorder, eller t ex utsålda varor. Om detta inträffar kommer vi att kontakta dig personligen, så att du antingen kan häva din order eller godta en längre leveranstid. Efter leverans av mjukvaruprodukter / mjukvarulicenser kan köpet ej längre ångras, eftersom retur inte längre kan ske. e-Gear.se lämnar inte ångerrätt på mjukvarulicenser eftersom registrering av mjukvarulicensen i mjukvaran innebär att kunden har accepterat att produkten ej längre kan återlämnas.

Vår ångerrätt är i enlighet med ”Konsumenttjänstlagen” och gällande rättspraxis för området.

 

Leverans steg för steg

Vi förklarar kort hur leveransen går tillväga vid beställning av en mjukvaruprodukt i vår webbshop. Nedan går vi igenom processen steg för steg.

1.) När du har gjort din beställning och genomfört betalningen kommer du efter några minuter att få ett e-postmeddelande som innehåller en bekräftelse på den genomförda beställningen – det vi kallar ”Orderbekräftelse”.

2.) Efter 5-10 minuter kommer du att få ytterligare ett e-postmeddelande som innehåller alla dina betalningsuppgifter utöver kontaktuppgifterna du angett, samt den betalningslösning du valt, exempelvis kreditkort eller PayPal – detta meddelande benämner vi ”Faktura”.

3.) Det slutgiltiga e-postmeddelandet får du mellan 10 minuter till allra senast 24 timmar efter beställningen (vi har en längsta leveranstid på 24 timmar på vardagar, dock ej helger och röda dagar, om det mot förmodan inte går att leverera din beställning inom 24 timmar kommer vi att kontakta dig). Detta e-postmeddelande innehåller alla nödvändiga upplysningar för bruk av den beställda mjukvaruprodukten – detta benämner vi ”Leverans”.

Tveka inte att höra av dig till oss på "Kontakt oss" om du har frågor eller behöver hjälp

 


Finns det ett minsta antal som måste beställas?

Nej, det finns inga produkter som kräver att du beställer fler än en mjukvaruprodukt. Tänk dock på att beställning av mjukvarulicenser i mycket stor mängd kan kräva en särskild överenskommelse med vår försäljningsavdelning, för att vi ska kunna garantera ett specifikt leveransdatum.

 


Får jag en bekräftelse på mitt köp?

Ja, som vi skriver i punkt 1 skickar vi alltid ett e-postmeddelande inom några minuter som innehåller en bekräftelse på din beställning/order.

 


Kan ni leverera utanför Sverige?

Ja, vi kan i princip leverera till kunder över hela världen eftersom distributionen sker ”elektroniskt” och via e-post. Vi är däremot underställda en geografisk begränsning som hindrar oss från att sälja våra mjukvaruprodukter utanför den Europeiska Unionen eller EES (Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet). Det är därför inte möjligt att beställa mjukvaruprodukter från vår webbshop om du är bosatt utanför EU/EES. Alla beställningar från IP-adresser utanför EU/EES kommer att avvisas. Utöver det blir alla betalningar med kreditkort och andra betalningslösningar automatiskt avvisade, om kreditkortet eller betalningslösningen är registrerad utanför EU/EES.

 


Varför blev min betalning avvisad?

Oftast beror en avvisning av betalning på det bedrägeriskydd som vi har implementerat som ett extra säkerhetslager i vår webbshop. Alla transaktioner blir analyserade och vid misstanke om ”bedrägeri” eller användning av stulet kreditkort, kommer betalningen att avvisas per automatik. Tänk på att din beställning kommer att avvisas automatiskt om den görs via en IP-adress utanför EU/EES. Tveka inte att höra av dig till oss på "Kontakt oss" om du anser att det har skett ett fel. Vi kommer att försöka reda ut frågan så snabbt som möjligt.