Försäljningsvillkor

 

 

Som konsument som handlar hos e-Gear.se omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänstlagen och lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.


Produktinformation

Generell information om produkterna på e-Gear.se´s webbsida (innefattande information om en produkts egenskap och funktion) lämnas på respektive produktsida. e-Gear.se hänvisar till produktmanualen, alternativt till respektive tillverkare för mervinformation. Efter leverans av mjukvaruprodukter / mjukvarulicenser kan köpet ej längre ångras, eftersom retur inte längre kan ske. e-Gear.se lämnar inte ångerrätt på mjukvarulicenser eftersom registrering av mjukvarulicensen i mjukvaran innebär att kunden har accepterat att produkten ej längre kan återlämnas. Vår ångerrätt är i enlighet med ”Konsumenttjänstlagen” och gällande rättspraxis för området.

 

Priser och frakt

Priserna anges i SEK och inkluderar moms. Vi har inga omkostnader vad gäller frakt eftersom allt levereras ”elektroniskt” via e-post. De priser du ser på våra mjukvaruprodukter är de priser du betalar vid beställningen. Vi påför varken avgifter gällande betalning via kreditkort, PayPal, faktura, banköverföring eller andra betalformer.

Betalningsvillkor

Som kund är du medveten om och accepterar att genomförandet av ett köp på e-Gear.se´s webbsida innebär ett betalningsansvar. När du beställer en mjukvara här på vår hemsida, e-Gear.se, så erbjuder vi dig flera olika möjligheter till betalning.

Mer information om möjligheter till betalning finner du här

Beställning och orderbekräftelse

Genom att genomföra ett köp hos e-Gear.se home accepterar du dessa Allmänna Försäljningsvillkor. Genom att acceptera villkoren förbinder du dig att följa villkoren i sin helhet, samt godkänner behandling av dina personuppgifter.

Försäljning görs inte till omyndig eller beställare under 18 år.

1.) När du har gjort din beställning och genomfört betalningen kommer du efter några minuter att få ett e-postmeddelande som innehåller en bekräftelse på den genomförda beställningen – det vi kallar ”Orderbekräftelse”.

2.) Efter 5-10 minuter kommer du att få ytterligare ett e-postmeddelande som innehåller alla dina betalningsuppgifter utöver kontaktuppgifterna du angett, samt den betalningslösning du valt, exempelvis kreditkort eller PayPal – detta meddelande benämner vi ”Faktura”.

3.) Det slutgiltiga e-postmeddelandet får du mellan 10 minuter till allra senast 24 timmar efter beställningen (vi har en längsta leveranstid på 24 timmar på vardagar, dock ej helger och röda dagar, om det mot förmodan inte går att leverera din beställning inom 24 timmar kommer vi att kontakta dig). Detta e-postmeddelande innehåller alla nödvändiga upplysningar för bruk av den beställda mjukvaruprodukten – detta benämner vi ”Leverans”.

UPPLEVER DU ATT DET HAR UPPSTÅTT ETT FEL

Vi strävar efter att hjälpa dig i alla lägen. Vårt mål är att möta våra kunders behov och önskemål, samt att finnas där hela vägen. Vid eventuella fel med produkten uppmanas du att beskriva vad felet är -normal praxis är att vi ber dig om en skärmdump av felet som kan tydliggöra för oss i var felet består.

 

e-Gear.se kan neka service om Konsumenten inte samarbetar eller levererar ofullständiga upplysningar om produktfelet.

Leverans

Mer information om våra Leveransinformation finner du här


Ångerrätt

Mer information om våra Ångerrätt / Returinformation finner du här

Personuppgifter

Mer information om våra Integritetspolicy finner du här

Tvist

En eventuell tvist kan hänvisas till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller Online Dispute Resolution (ODR). e-Gear.se har som policy att följa ARN:s rekommendationer. Information om hur du upprättar en anmälan hittar du på arn.se/info-konsument/hur-jag-anmaler/.